Sähköisen liiketoiminnan arvoketjut
Tavoite
Tämän osion tavoitteena on muodostaa näkemys sähköiseen
liiketoiminnan arvoketjuista.
Opiskelijan kannalta tavoitteena on, että hän ymmärtää arvoketjun
käsitteen ja merkityksen sähköisessä liiketoimintaympäristössä. Lisäksi
tavoitteena on tuottaa opiskelijalle työvälineitä ja ideoita arvoketjun
suunnitteluun sen kautta, että hän ymmärtää mitkä seikat ovat
arvoketjuajattelussa oleellisia yrityksen kehitystyön näkökulmasta.
Arvoketjua tarkastellaan seuraavista näkökulmista.
- Arvoketjun kuvaaminen ja sen merkitys liiketoiminnan
suunnittelussa.
- Jakelukanavan luominen sähköisessä liiketoiminnassa.
- Arvoketjun asiakasnäkökulma virtuaaliympäristössä.
- Ansaintalogiikan analysointi.
- Luottamuksen rakentaminen.
Päivitetty:
29.10.2003 Jyri Hänninen,
jyri.hanninen@kyamk.fi
|