Liiketoiminnan kehittäminen, 5 ov

  etusivu 

 Asiakkuus

  Sisältö ja tavoite
  Asiakkuus
  Toimintaympäristö
  Asiakkuusajattelu
    Internet-markkinointi
    Segmentointi
    One-to-one- markkinointi
    Personointi
  Kuluttajana
    Kuluttajan preferenssit
    Luottamus 
    Päätöksentekoprosessi
  Markkinoinnin keinot
  Mobiiliympäristö
  Monikanavamarkkinointi
  Tehtävät
  Kirjallisuutta

 






Asiakkuus digitalisoituvassa toimintaympäristössä

Sisällöstä vastaa
Marketta Yli-Hongisto - Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu

Palaute sisällöstä
marketta.yli-hongisto@helia.fi

Sisältö

Sähköisen liiketoiminnan ratkaisuilla pyritään tehostamaan yksittäisen yrityksen sisäisiä prosesseja sekä koko arvoketjua ja/tai -verkostoa ja parantamaan asiakassuhteiden hallintaa tai muuttamaan liiketoiminnan sääntöjä kehittämällä uudenlaisia toimintatapoja digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Yrityksen kannattavuuden lähtökohtana on tietoverkkoratkaisujen tehokas käyttö, asiakkuuksien kokonaisvaltainen vaaliminen ja kestävien asiakassuhteiden luominen.

Tässä osiossa, Asiakkuus digitalisoituvassa toimintaympäristössä, tarkastellaan verkkoasiakkuuden erityispiirteitä. Erityisesti kiinnitetään huomiota yrityksen kilpailukeinoihin ja kuluttajan ostokäyttäytymiseen. Digitaalisessa toimintaympäristössä asiakkaan valta kasvaa. Yritykselle digitalisoituva toimintaympäristö mahdollistaa sekä tarjooman tarkan personoinnin että tehokkaan massamarkkinoinnin.

Tavoite

Asiakkuusajattelua käsitellään b-to-c -markkinoinnin näkökulmasta ja tavoitteena on luoda opiskelijalle käsitys siitä, miten Internet tai muu digitalisoituvaan toimintaympäristöömme liittyvä väline voi muuttaa niin yrityksen asiakkuusprosessia kuin asiakkaan kulutuskäyttäytymistä ja päätöksentekoprosessia.

Päivitetty:
29.10.2003 Marketta Yli-Hongisto,
marketta.yli-hongisto@helia.fi