Liiketoiminnan kehittäminen, 5 ov

  etusivu 

 Asiakkuus

  Sisältö ja tavoite
  Asiakkuus
  Toimintaympäristö
  Asiakkuusajattelu
    Internet-markkinointi
    Segmentointi
    One-to-one -markkinointi
    Personointi
  Kuluttajana
    Kuluttajan preferenssit
    Luottamus 
    Päätöksentekoprosessi
  Markkinoinnin keinot
  Mobiiliympäristö
  Monikanavamarkkinointi
  Tehtävät
  Kirjallisuutta

 






Kuluttajana digitalisoituvassa toimintaympäristössä

Windhamin ja Ortonin USA:n markkinoilla tekemän tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät Internetin käytöstä, koska heidän on mahdollisuus hankkia verkosta enemmän tietoa, enemmän tavaroita ja heillä on mahdollisuus tavoittaa siellä enemmän ihmisiä. Verkko antaa heille suuremman vapauden puhua ja tulla kuulluksi sekä tehdä valintoja. Monet kuluttajat kokevat myös Internetin helpottavan heidän elämäänsä, tuottavan iloa ja viihdytystä. Internet siis on monelle paljon muuta kuin kaupallinen laite, he pitävät "nettisurffailusta", ostosten tekemisestä ja keskusteluryhmistä.

Päivitetty:
29.10.2003 Marketta Yli-Hongisto,
marketta.yli-hongisto@helia.fi