Liiketoiminnan kehittäminen, 5 ov

  etusivu  

 Asiakkuus

  Sisältö ja tavoite
  Asiakkuus
  Toimintaympäristö
  Asiakkuusajattelu
    Internet-markkinointi
    Segmentointi
    One-to-one -markkinointi
    Personointi
  Kuluttajana
    Kuluttajan preferenssit
    Luottamus 
    Päätöksentekoprosessi
  Markkinoinnin keinot
  Mobiiliympäristö
  Monikanavamarkkinointi
  Tehtävät
  Kirjallisuutta

 






Kirjallisuutta

Ahola, Koivumäki, Oinas-Kukkonen 2002. Markkinointi, liiketoiminta ja digitaalinen media. WSOY

Allen, Kania, Yaeckel 2002. Internet World, Guide to One-to-one Web Marketing 2002, John Wiley, New York.

Bergström & Leppänen 2002. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita,

Cartellieri, C, Parsons, A.P., Rao, V. and M.P. Zeisser 1997. The Real Impact of Internet Advertising. The McKinsey Quarterly No. 3, 45-61.

Chaffey, Mayer, Johnston, Chadwick 2000. Internet Marketing. Prentice Hall.

De Chernatory, L., Harris, F. and Dall’Olmo Riley, F. 2000.Added value; its nature, roles and sustainability. European Journal of Marketing, Vol. 34 No. X, pp. 39-56.

Firat, A.F. and Dholakia, N. 1998. Consuming People, From political economy to theatres of consumption. USA: Routledge.

Gummeson, Evert 2002, Total Relationship Marketing, Butterworth-Heinemann.

Hanson, W. 2000. Principles of Internet Marketing. South-Western College Publishing.

Gilmore, H. and Pine Joseph “The four faces of Customization“, Harvard Business Review, January-February 1997.

Baker, W., Marn, M., Zawada, C. “Price Smarter on the Net“, Harvard Business Review, February 2001.

Hoffman, D. L. and Novak T.P. “How to acquire customers on the Web“,Harvard Business Review, May-June 2000.

Deighton J. “The Future of Interactive Marketing“,Harvard Business Review, November-December 1996.

Hagel, J., Armstrong A., “The Real-Value of on-line Communities“,Harvard Business Review, May – June 1996.

Heir, Juneja, Kalilainen, Karhusaari, Nylander, Rasimus 2000. Digitaalinen tarjontaketju. WSOY.

Kannan, P.K., Chang, Ai-Mei and Whinston, A.B. 2001. Wireless Commerce: Marketing issues and possibilities, Hawaii Intenational Conference on Systems Sciences.

Kotler, Philip 1994. Marketing Management. Englewood Cliffs: Prentice-Hall International.

Lehto, Henry 2001. Mobiilimainonnan tulevaisuus,Pro gradu –tutkielma. Helsingin kauppakorkeakoulu.

Nurmela, Juha 1999. Suomalaiset matkapuhelimen käyttäjinä, Trends-lehti 2/2000, 38-40. Tilastokeskus.

Pantzar, Mika 2000. Consumption as Work, Play and Art – Representation of Consumer in Future Scenarios. Design Issues 16:3.

Peppers, Don, Rogers, Martha, Dorf, Bob, “Is your company ready for One-to-One Marketing?“ Harvard Business Review, January-February 1999.

Peterson, R.A. (toim.) 1997. Electronic Marketing and the Consumer, Thousand Oaks. Sage Publications.

Prahalad, C.K. and Krishnan M.S. “The New Meaning of Quality in the Information Age“ Harvard Business Review, September-October 1999.

Rajas, A. 2001. Kokemattomien käyttäjien näkemyksiä Internet-palveluista. LTT-Tutimus, Helsinki.

Reichfeld, Frederick F. and Schefter, Phil. “E-Loyalty: Your Secret Weapon on the Web.“ Harvard Business Review, July-August 2000.

Rifkin, J. 2000. The Age of Access. New York: Penguin Putnam.

Räihä, K-J. Jääskeläinen, K. ja Oesch, K. 1999. Uusi käyttäjäkeskeinen tietotekniikka. Digitaalisen median raportti 5/99, Tekes, Helsinki.

Seybold, P. “Get Inside the Lives of Your Customers“,Harvard Business Review, May 2001.

Shapiro, C., Varian, R. “Versioning: The Smart Way to sell Information“,Harvard Business Review, November-December 1998.

Sinha, I. “Cost Transparency: The Net’s Real Threat to Prices and Brands” Harvard Business Review, March-April 2000.

Srivastava, R.K., Shervani, T.A. and Fahey, L. 1999. Marketing, Business Processes and Shareholder value, Journal of Marketing, Vol. 63 Special Issue, pp. 168-179.

Staffware eCRM, Inc. 2000, “Critical Steps to Successful Customer Relationship Management“, CRM-Forum ( www.crm-forum.com).

Sue, Patrick and Morin, Paul 2001. A Strategic Framework for CRM“, CRM-Forum. (www.crm-forum.com).

Swaddling, David C. and Miller, Charles, (käännös) “Älä mittaa asiakastyytyväisyyttä”, Yritystalous 5/2002.

Tapscott, D. 1997. Digital Economy. McGraw, UK.

Turban, King, Lee, Warkentin, Chung 2002, Electronic Commerce, Prentice Hall.

Uusitalo, Liisa 2002 (toim.). Kuluttaja virtuaalimarkkinoilla. Edita –Yritysjulkaisut.

Wientzen, H.R., ”Monikanavaisuus tärkein markkinoinnin trendi”, Suoran Vuosi 2003, Suomen Suoramarkkinointiliitto ry.

Wind, J. & Mahajan, V. 2000. Digital Marketing. European Business Forum.

Windham, Norton 2000. The Soul of the New Consumer. Allworth Press, New York.

Päivitetty:
29.10.2003 Marketta Yli-Hongisto,
marketta.yli-hongisto@helia.fi