Tehtävät
Tässä ovat kaikki Asiakkuus digitalisoituvassa toimintaympäristössä
osuuteen liittyvät tehtävät kootusti.
Internet-markkinointi ja asiakkuus
Tehtävä
4P:stä, 30R:n kautta 5I:hin. Markkinoinnin perusopinnoissa olet
tutustunut markkinoinnin kilpailukeinoihin Kotlerin 4P:n näkökulmasta.
Yllä on lyhyesti viitattu Gummesonin 30R-ajatteluun, joka tukee
suhdemarkkinoinnin teorioita. Uusitalo on tuonut virtuaaliympäristöön
yllä kuvatun 5I-ajattelun.
A) Kerratkaa pienryhmässä yllä mainitut lähestymistavat markkinoinnin
kilpailukeinoihin.
B) Etsikää mahdollisimman monia esimerkkejä kustakin
lähestymistavasta niin virtuaalisesta (on-line) kuin reaalimaailmasta (off-line).
Ottakaa huomioon markkinoitavan tuotteen ominaisuudet (tavara, palvelu,
digitaalinen tuote).
C) Analysoikaa ja kritisoikaa mallien toimivuutta eri
toimintaympäristöissä.
Kuluttajan päätöksentekoprosessin erityispiirteet
Tehtävä
Kertaa kuluttajan off-line -päätöksenteon periaatteet esim. Kotlerin
Marketing Management -kirjasta. Vertaa sitä sitten yllä esitettyyn
Windhamin ja Ortonin virtuaaliseen päätöksentekomalliin.
Testaa malleja omassa päätöksentekoprosessissasi. Raportoi testisi
lopputulokset ja keskustele niistä opiskelijakaveriesi kanssa.
Lue asiaa koskevat artikkelit.
Monikanavavamarkkinointi
Tehtävä
Lue mahdollisimman monta monikanavamarkkinointiin liittyvää
artikkelia, jotka löydät linkin (http://www.ssml-fdma.fi/) kautta.
Ota sen jälkeen kantaa toimitusjohtaja Wientzenin yllä olevaan
toteamukseen. Perustele oma mielipiteesi lukemaasi viitaten.
Päivitetty:
29.10.2003 Marketta Yli-Hongisto, marketta.yli-hongisto@helia.fi
|