Liiketoiminnan kehittäminen, 5 ov
  etusivu

 Johdanto

  Tavoitteet 
  Digitaalitalous
  Vaikutus 
  Kehittämisen tarve
  Kehittämisen suunta
  Hyödyt

 Suunnittelu

  Suunnittelu
  Rakenne
  Kategoriat
  Osa-alueet

 Suunnittelun rakenne

  Lähtökohtana asiakas 
  Toiminnan tavoite 
  Yrityksen resurssit 
  Yrityksen tavoitteet 
  Kilpailu toimialalla
  Yritysympäristö 
  Toteutus ja koordinointi 
  Seuranta
  Lopuksi
 
  Lähteet

 






Kehittämisen tarve

Sähköisen liiketoiminnan kehittämisen tarve perustuu asiakasodotuksiin ja kilpailutilanteeseen sekä liiketoiminnan luonteeseen. Tärkeitä kysymyksiä ovat seuraavat:

  • Miten sähköinen liiketoiminta ja sen kehittyminen vaikuttavat asiakkaan palveluodotuksiin?
  • Miten voi kehittää liiketoimintaa vastaamaan asiakkaan odotuksia?
  • Miten tulee investoida ihmisiin, yhteistyöhön ja teknologiaan, jotta yritys selviytyisi kiristyvässä kilpailutilanteessa tai jopa vahvistaisi kilpailuasemaansa markkinoilla?
  • Minkälaisia teknisiä sovelluksia yritys tarvitsee sähköisen liiketoiminnan luomien mahdollisuuksien hyödyntämiseksi?

Päivitetty:
29.10.2003 Raymond Silfver, raymond.silfver@mbs.fi